Distribution channels

Distribution channels

Editorial:
Esic
EAN:
9788473568203
Any d'edició:
Matèria
ECONOMIA I EMPRESA
ISBN:
978-84-7356-820-3
Pàgines:
53
idioma:
INGLES
Ample:
205
Alt:
285
Disponibilitat:
No disponible
Col·lecció:
SIN COLECCION

Trade Distribution is the link between manufacturing and consumption of services and goods. Its main role consists of delivering products to consumers for
 
 their use, exploitation or destruction. Generally, majority of manufacturers use intermediaries. We certainly can say that we will be  outsourcing the trading of our products or services.
 
 
 
 We could define our Distribution Policy as follows: "The meaningful and methodical way of establishing to whom to sell by delivering the product or service at the best quality possible, on time, in full and at the right place."
 
 
 
 An organisation can hardly set the product price without considering which trade channel we will be using to reach the final consumer. The number of third
 
 parties involved in the distribution channel will be one of the key drivers to consider, as each of them will contribute to increasing the  final product or service cost price. Trade margin will be determined by this kind of decisions.
 
 
 
 INDEX
 
 Introduction. Distribution as a key marketing tool
 
 Trade channels
 
 Strategic distribution development
 
 Global channel profitability analysis
 
 Information Systems, Communications and Monitoring for distribution channels
 
 Distribution trends
 
 GLOSARY
 
 BIBLIOGRAPHY

Altres llibres de l'autor a Librerias Nobel.es

  • LA INNOVACIÓN EN MARKETING Y COMPETITIVIDAD
    Titulo del libro
    LA INNOVACIÓN EN MARKETING Y COMPETITIVIDAD
    Lopez-quesada, Agustin
    Esic
    El contenido de este libro está relacionado con el sector primario, la  agricultura en España y su evolución...
    DISPONIBLE (Lliurament en 1-2 dias..)

    90,00 €

Matèria a Librerias Nobel.es

Esic a Librerias Nobel.es

  • Los cien errores en el proceso de ventas
    Titulo del libro
    Los cien errores en el proceso de ventas
    Martinez-vilanova Martinez, Rafael
    Esic
    En el presente libro, Rafael Martínez-Vilanova plasma toda su experiencia personal, tanto en ventas como en di...
    DISPONIBLE (Lliurament en 1-2 dias..)

    12,00 €

  • Esta empresa es un zoo
    Titulo del libro
    Esta empresa es un zoo
    Muriel, Jose Manuel
    Esic
    Una de las tareas que más dificultades presentan durante la vida laboral es la relación con las personas y, s...
    DISPONIBLE (Lliurament en 1-2 dias..)

    15,00 €

  • Negociación efectiva: Relación marca y concesionario
    Titulo del libro
    Negociación efectiva: Relación marca y concesionario
    Garaña Corces, José Manuel
    Esic
    «Saber negociar objetivos para no volver a equivocarnos»  La negociación de los objetivos entre las mar...
    DISPONIBLE (Lliurament en 1-2 dias..)

    22,00 €

  • La matemática es fácil
    Titulo del libro
    La matemática es fácil
    Casteleiro Villalba, José Manuel
    Esic
    La creencia de que las matemáticas son difíciles o de que uno es torpe  para aprender esta materia, es quizá...
    DISPONIBLE (Lliurament en 1-2 dias)

    25,00 €

  • FILOSOFÍA LEAN
    Titulo del libro
    FILOSOFÍA LEAN
    Paniagua Gómez-Álvarez, Rafael
    Esic
    Este libro es una introducción a la filosofía Lean, en la que el liderazgo y las personas serán una parte es...
    DISPONIBLE (Lliurament en 1-2 dias)

    18,00 €