Les estrofes del Samkhya

Les estrofes del Samkhya

Editorial:
Fragmenta
EAN:
9788493569594
Materia
FILOSOFIA
ISBN:
978-84-935695-9-4
Páginas:
224
Encuadernación:
TAPA BLANDA O BOLSILLO
Idioma:
CATALAN
Ancho:
130
Alto:
210
Disponibilidad:
No disponible
Colección:
SAGRATS I CLASSICS

Laia Villegas (Barcelona, 1977) és sanscritista i especialista en filosofia hindú. Llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra, està en possessió del Diploma d'Estudis Avançats en Humanitats per la mateixa universitat. Ha fet estades d'ampliació d'estudis i de recerca a Venècia (Itàlia) i a Benarés i Pune (India). Ha traduït diversos llibres sobre psicologia i indologia, i ha col·laborat amb Òscar Pujol en la redacció del Diccionari Sànscrit-Català (Enciclopèdia Catalana). Ha impartit cursos d'introducció al sànscrit i de filosofia índia a Casa Àsia i altres centres, i és impulsora i docent del Centre d'Estudis de la Llengua Sànscrita Devavani. A Fragmenta hi ha publicat la traducció d'Iniciació als Veda i de Les estrofes del Samkhya.
 Les estrofes del Samkhya (Samkhyakarika) ens reporten les grans intuïcions del Samkhya, el sistema filos.fic més antic de lÆhinduisme.  Al segle IV dC, el seu autor, Ishvarakrishna, hi recull antigues doctrines presents de manera dispersa i no sistemàtica en les Upanisad, els Purana i el Mahabharata, de manera que el seu estudi contribueix a la recerca sobre aquests textos i la seva recepció en lÆèpoca clàssica del pensament hindú. Conèixer la proposta filos.fica del Samkhya és una tasca preliminar ineludible en qualsevol estudi de caràcter indol.gic, atès que va exercir una gran influència en el desenvolupament de les idees i la terminologia de tota la tradició filos.fica hindú.
 El caràcter extremament concís ùsovint crípticù de Les estrofes del Samkhya ha generat una tradició de comentaristes que arriba fins als nostres dies. Amb el temps, les Samkhyakarika foren reinterpretades des de la perspectiva filos.fica dÆaltres escoles, particularment el Yoga i el Vedanta.
 Aquesta edició presenta el text original sànscrit en alfabet devanagari, la corresponent transliteració romanitzada, la traducció catalana, i un comentari estrofa per estrofa basat fonamentalment en els vuit comentaris antics. A més dÆun estudi introductori, conté un glossari de termes sànscrits, un útil índex temàtic i unes taules sintètiques. Es tracta de la primera traducció de les Samkhyakarika publicada en una llengua hispànica.

Otros libros del autor en Librerias Nobel.es

  • SAMKHYAKARIKA
    Titulo del libro
    SAMKHYAKARIKA
    ISHVARAKRISHNA
    Kairos
    Las estrofas del Samkhya sintetizan la esencia del sistema filosófico más antiguo del hinduismo. Ishvarakrish...
    No disponible

Materia en Librerias Nobel.es

  • Debate sobre la existencia de Dios
    Titulo del libro
    Debate sobre la existencia de Dios
    Nº 2
    Bertrand Russell y Frederick C. Copleston
    Krk ediciones
    La BBC dedicó en 1948 un programa a debatir sobre la existencia de Dios. Un jesuita y un agnóstico, Frederick...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días)

    9,95 €

  • ENTRE LOGICA I EMPIRIA
    Antiguo
    Titulo del libro
    ENTRE LOGICA I EMPIRIA
    MAYOS SOLSONA, GONÇAL
    Ppu
    DISPONIBLE (Entrega en 3-4 dias)

    23,92 €

  • En defensa de la intolerancia
    Titulo del libro
    En defensa de la intolerancia
    Zizek, Slavoj
    Sequitur
    · Quizás haya llegado el momento de criticar esa actitud que domina nuestro mundo: el liberalismo tolerante y...
    No disponible

    12,00 €

  • La Ciudad del Sol
    Titulo del libro
    La Ciudad del Sol
    Campanella, Tommaso
    Tecnos
    La presente edición ofrece una nueva traducción de este clásico del pensamiento político y utópico a parti...
    No disponible
  • Verdad y método II
    Titulo del libro
    Verdad y método II
    Nº 34
    Gadamer, Hans Georg
    Sigueme
    Quince años después de salir a la luz Verdad y método' (1960), Hans-Georg Gadamer presentó un segundo volum...
    DISPONIBLE (Entrega en 1-2 días..)

    29,00 €

Fragmenta en Librerias Nobel.es

  • CLAVES DE SIMBOLOGÍA
    Titulo del libro
    CLAVES DE SIMBOLOGÍA
    Parra, Jaime D.
    Fragmenta
    Podemos entender la simbología como una búsqueda o como un encuentro que tiene que ver con la idea del origen...
    No disponible
  • L'origen diví
    Titulo del libro
    L'origen diví
    Balmary, Marie
    Fragmenta
    «Nosaltres, els no religiosos, que procedim normalment de la ciéncia i  de diversos medis i moviments ben all...
    No disponible
  • Tres poetas del exceso
    Titulo del libro
    Tres poetas del exceso
    Vega Esquerra, Amador
    Fragmenta
    Amador Vega (Barcelona, 1958) es doctor en filosofía por la Albert-Ludwigs-Universität de Friburgo en Brisgov...
    No disponible
  • PANIKKAR
    Titulo del libro
    PANIKKAR
    Nº 30
    BIELAWSKI, MACIEJ
    Fragmenta
    Se llamaba Raimon Panikkar (Barcelona 1918 - Tavertet 2010). Erudito excelso, viajero infatigable, interlocutor...
    No disponible
  • LA TRADICIÓ CRISTIANA
    Titulo del libro
    LA TRADICIÓ CRISTIANA
    Panikkar, Raimon
    Fragmenta
    El cristianisme és un nom amb un significat ben concret. Aquest significat és el «concepte» de cristianisme...
    No disponible