DOROTHEA BATE I CAPDEPERA

DOROTHEA BATE I CAPDEPERA

Nº:
24
Editorial:
Documenta balear
EAN:
9788417113445
Año de edición:
Materia
BIOGRAFIAS
ISBN:
978-84-17113-44-5
Páginas:
60
Encuadernación:
LIBRO EN OTRO FORMATO
Idioma:
CATALAN
Ancho:
150
Alto:
210
Disponibilidad:
No disponible
Colección:
(BAL).PAPERS

Dorothea Bate fou una paleontòloga de Gal·les (Regne Unit) que durant tres anys consecutius, entre 1909 i 1911, va visitar les illes Balears  per a excavar fonamentalment coves del litoral. Hi va anar a fi de trobar fòssils de la fauna del plistocè (primera època del quaternari,  datada entre fa dos milions i deu mil anys).
 En el seu recorregut per un despoblat i inhòspit litoral demanava als nadius si coneixien qualque indret on s'acumulassin ossos antics; utilitzava aquest eufemisme, perquè la gent desconeixia què era un fòssil i el seu valor científic.
 Aquella científica autodidacta, carregada de coratge i tossuderia, va localitzar entre les encletxes de la cova de na Barxa (Capdepera) el primer crani d'un caprí del plistocè, una relíquia del passat que va anomenar Myotragus balearicus. Era el començament de la paleontologia balear.
 En aquest treball, redactat en un llenguatge planer i didàctic, l'autor ret un homenatge a la prestigiosa paleontòloga tot recordant els motius que la dugueren a visitar Capdepera.

Materia en Librerias Nobel.es

Documenta balear en Librerias Nobel.es