Quan escampi

Quan escampi

Nº:
30
Editorial:
Edic.1984
EAN:
9788416987757
Any d'edició:
Matèria
POESIA
ISBN:
978-84-16987-75-7
Pàgines:
192
Enquadernació:
RUSTICA
idioma:
CATALAN
Ample:
140
Alt:
210
Disponibilitat:
No disponible
Col·lecció:
1984Poesia

L'any 1958 es difon El doctor Jivago arreu del món, mentre a l'URSS ?on Pasternak és considerat el més gran poeta rus del moment? se n'està impedint l'edició completa. I, aleshores, se li concedeix el Premi Nobel de Literatura. Borís Pasternak (1890-1960) hi renunciarà, forçat per la pressió estatal, i morirà dos anys després, recl.s al seu domicili, sense poder publicar, sense poder rebre diners de l'estranger, espiat fins a la tomba, amb les amistats empresonades, sotmès a una campanya despietada de desprestigi i de coerció de la llibertat de pensament.
 Mentrestant, privadament, a la recerca de les millors qualitats de la seva poesia, Pasternak escriu els versos del seu últim recull. Com afirma al pr.leg l'eslavista Ivan Garcia Sala, Quan escampi és una obra «de maduresa plena d'optimisme i vitalitat», i és «un cant a la vida, un agraïment a l'existència, una celebració joiosa del pas efímer de tot ésser humà per l'eternitat de la natura».
 En un assaig de l'època, Pasternak hi recordava que «tot i que l'artista fos naturalment un mortal com tots nosaltres, la felicitat d'existir que havia experimentat, ell, era immortal i que, gràcies a les seves obres, altres podrien experimentar-la al seu torn, cent anys  més tard, en una mena d'adhesió a la forma personal i íntima de les seves sensacions primeres».
 
 Borís Leonídovitx Pasternak (Moscou, 1890 ? Peredélkino, 1960) estudià  música i filosofia. Començà a escriure poesia dins del moviment futurista i, poc després, fou reconegut pel seu llibre La meva germana, la vida (1917). Als anys vint i trenta es convertí en el poeta de referència de la poesia soviètica; tanmateix, la política repressiva de Stalin el portà a revisar la seva relació amb l'Estat soviètic i allunyar-se'n paulatinament. Silenciat i sense poder publicar, escrigué llargament El doctor Jivago, que es publicà a l'estranger i motivà que li atorguessin el Premi Nobel l'any 1958, que  refusà per la pressió de les autoritats soviètiques. És considerat un  dels grans escriptors russos de tots els temps.

Altres llibres de l'autor a Librerias Nobel.es

  • El doctor Givago
    Titulo del libro
    El doctor Givago
    Pasternak, Boris Leonidovich
    Edicions 62
    No disponible

    18,00 €

  • La infancia de Liuvers. El salvoconducto. Poesías de Yuri Zhivago
    Titulo del libro
    La infancia de Liuvers. El salvoconducto. Poesías de Yuri Zhivago
    Pasternak, Boris
    Galaxia gutenberg
    No disponible
  • Dr.Zhivago
    Titulo del libro
    Dr.Zhivago
    Pasternak, Boris
    Penguin
    The Russian Revolution ? four young people, Yury, Tonya, Lara and Pasha, find love and lose it in this extraord...
    No disponible
  • El doctor Zhivago
    Titulo del libro
    El doctor Zhivago
    Pasternak, Boris
    Debolsillo
    «La gran novela rusa del siglo XX.».Italo Calvino..Yuri Andréyevich jamás podría olvidar la primera vez qu...
    No disponible

    12,95 €

  • El doctor Zhivago
    Titulo del libro
    El doctor Zhivago
    Pasternak, Boris
    Galaxia gutenberg
    Traducción de Marta Rebón. Con motivo del cincuenta aniversario de su aparición, emprendimos la traducción ...
    No disponible

    24,00 €

Matèria a Librerias Nobel.es

  • PIEL DEL CIELO, LA
    Titulo del libro
    PIEL DEL CIELO, LA
    Nº ZS
    Lasala, Magdalena
    Berenice
    Tocar el cielo en el cuerpo amado. Reconocer las constelaciones celestes que han guiado la historia de la Human...
    No disponible
  • Tarea de español
    Titulo del libro
    Tarea de español
    Nº 1
    José Pablo Barragán
    Casimiro parker
    Obra galardonada con el Premio Internacional de Poesía José Hierro 2023 Tarea de español es un libro re...
    No disponible
  • Orbita De Ulises , La.
    Titulo del libro
    Orbita De Ulises , La.
    Alpuente, Moncho
    De la torre
    Cuando el astronaunta Ulishin ha terminado la misión espacial y contacta con su base secreta en l URSS, se han...
    No disponible
  • El latir de la dríade
    Titulo del libro
    El latir de la dríade
    Nº 1
    Jiménez Díaz, Vanessa
    Drakul
    DISPONIBLE (Lliurament en 1-2 dias)

    11,95 €

  • El ojo de la mujer
    Titulo del libro
    El ojo de la mujer
    Belli, Gioconda
    Visor editorial
    Gioconda Belli, nacida en Nicaragua, en 1948, destaca en las letras hispanoamericanas contemporáneas. Fresca y...
    DISPONIBLE (Lliurament en 1-2 dias)

    14,00 €

Edic.1984 a Librerias Nobel.es