Aquest llibre presenta un conjunt d'experiències d'educació literà ria portades a terme en aules de secundà ria i organitzades com a projectes de treball. S'hi defensa que el moll de l'os de l'educació literà ria és promoure els processos d'interpretació a través de la parla i l'escriptura de gèneres diversos. Els diversos capÃtols mostren de cada experiència el disseny de la intervenció (relacionant en alguns casos literatura i cinema) i el seu desenvolupament a l'aula, incloent-hi consideracions diverses sobre dificultats, reptes i troballes que experimenten tant els alumnes com el docent. Encapçala l'obra una introducció on l'autor defensa un model de projecte que convisqui amb prà ctiques tradicionals i senzilles també necessà ries a l'escola, advertint de la deriva que pot tenir el treball per projectes cap a una prà ctica en realitat rutinà ria i de simple aplicació d'un guió preestablert. Destaca aixà mateix la necessitat de veure el projecte com a punt de partida per a noves maneres de treballar i com a punt d'arribada del procés reflexiu i de desenvolupament professional del docent. El pròleg és de Gemma Lluch, experta en educació literà ria i catedrà tica de la Universitat de València.